Ante, St Patricksday & Fam - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Ante, St Patricksday & Fam - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Ante, St Patricksday & Fam

Blijf op de hoogte en volg Maud

06 April 2013 | Ierland, Kilmainham

Hi howareya folks!

Drukke maand achter de rug met veel bezoekjes dus weer genoeg te vertellen!

Zoals altijd eerst even update over mijn stage, waarbij ik nu echt kan zeggen dat het goed gaat! Ze hebben me aan het werk gezet. Mag voor Operations wat administratief werk doen en voor finance hebben ze me nu ook aan het werk gezet. Mag de Supplier database updaten. Wat inhoudt dat alle leveranciers goed in het systeem gezet moeten worden en als ik informatie mis de bedrijven mag contacten. Vindt dit leuk om te doen omdat ik hier een beetje mijn eigen projectje van kan gaan maken. Ook hebben we deze week bij de interviews voor de nieuwe stagelopers mogen zitten, super leuk om het van de andere kant te zien. Stuk relaxter moet ik zeggen haha.

Verder deze maand huel vuel bezoek gehad! Zoals jullie weten begin van de maand Femke,Jolien en Inge op bezoek gehad. En halverwege de maand kwam Ante op bezoek! Great Fun! Eerste dag Dublin verkent: Lunchen, van lunchroom naar Pub, van Pub naar leuk Dinner tentje en vanuit daar weer naar de Pub,, oja tussendoor ook nog langs de mooie gebouwen van Dublin gelopen! Dag naderhand de stad uitgetrokken en op naar Howth. Wat een mooi vissersplaatsje en daar is een tentje naar mij vernoemd, dus mijn dag kon niet meer stuk ;). Ook leuke wandelroute gelopen.. wat was dat een pokke eind, maar wel mooi uitzicht. Gevolg ik ontzettend zere voeten en mevr kroot 3 dagen last van goede spierpijn, jaja begon sterk te twijfelen wie nou toch echt het fitst was haha. Zaterdag was de dag vóór St Patricks day, dus de stad in omdat er een festival was. Dus waar eindigen wij, natuurlijk op de kinderkermis. Waar we alle gratis dingen uit de handen van de mensen graaiden voor de kleine kindjes, ja moesten ze maar wat allerter zijn.. Daarna geluncht en natuurlijk de pub in. Omdat ze bij onze favoriete pubs met de benen buiten hingen zijn we in een wat rustigere pub gaan zitten, maar de lol was zeker niet minder. Voor een wat beter beeld bij het weekend verwijs ik iedereen naar de fotos sectie van deze pagina.

Zondag was het ST Patricksday! Helaas moest Ante smorgens het land verlaten. In de stad was een grote parade, the people parade. Naja toen wij daar aankwamen stond er natuurlijk al 4 rijen dik met als gevolg dat mini me niks kon zien. Dus de optocht maar bekeken via alle schermpjes op de camera’s van de andere bezoekers,, waardoor ik toch nog best veel heb kunnen zien haha. Maar na een uur kregen we het koud en zijn in een coffee tentje gaan hangen. Daarna opzoek naar een pub natuurlijk. Was een leuke dag, alleen het was zo verschrikkelijk druk! Ik geef toch de voorkeur aan een gewoon doorgaand weekend hier, Veel te druk allemaal voor zon dorpsmeid.

Vorig weekend kwam de familie ook een kijkje nemen in Dublin. Omdat we vrijdag pas later in de B&B konden kwamen ze eerst smorgens in mijn appartement ontbijten en savonds ook eten. Wat donderdags dus betekende Koken en huis van kant maken. Ben vanuit mijn werk meteen begonnen en tot 10uur bezig geweest. Helemaal trots! Vrijdags kwamen ze dan eindelijk en kon ik ze mijn mooi schoongemaakte optrekje zien. En ja hoor de fam komt binnen en na 10min komt moeders en broerlief: ‘’Jeetje is wel een rotzooitje hier niet?’’. Nouja zeg, daar kunde het dan weer mee doen. Voordat ik weer is een avondje besteed aan schoonmaken @#$%$@##&. Dus moeders meteen in opruimstand. Maar gelukkig vonden ze het wel een mooi appartement. Daarna Dublin in en veel gezien meteen! Kars paste zich snel aan, aan de drukte hier. Maar de ouderen van het stel hadden hier toch wel moeite mee. Taxis 3 rijen dik Wow! Mensen die half naakt rondlopen met die kou, schoenen collectie hier, oversteken als stoplicht nog op rood staat :O Wat een gekte hier. Maar zelfs ik had een schok te verwerken, er werd op goede vrijdag geen alcohol geschonken!! WAT?! Nu doen ze ineens wel of het allemaal van die heiligen zijn hier,, Gevolg: alle pubs dicht en nergens een druppel alcohol te vinden. Zaterdag gingen we met een tour naar de Cliffs of Moher. Wauw! Wat een mooi gebied, lange zit ernaar toe maar zeker de moeite waard. En savonds natuurlijk even de pubs van binnen showen, nu de alcohol weer beschikbaar was, en speciaal voor pa en ma gingen we naar een kroeg met Ierse huppel muziek, maar moet toegeven dat het uiteindelijk nog best wel grappig was. Zondag weer de stad in en cultuur gesnoven met bezoekje aan het museum en savonds weer kroegie opzoeken. Maandag gingen we naar Belfast, weer lange reis. Maar ook dat de moeite waard. Weer wat wijzer geworden over de geschiedenis die zich daar afgespeeld heeft en waar nog steeds veel van te merken valt. Super leuk weekend gehad, is goed om familie weer te zien!

Bij dit verhaal horen ook fotos natuurlijk. Deze keer niet allemaal kroeg fotos, want hoorde al dat mensen dachten dat ik alleen maar aan bier zat en in de kroeg hing. Dus om dat toch weer beetje recht te trekken zitten er nu ook cultuur/natuur fotos bij(en natuurlijk toch ook nog een paar pub fotos, kan er helaas niet onderuit komen).

ByeBye

  • 09 April 2013 - 23:29

    Thera En Perry:

    Hallo Maud.

    Fijn om te lezen dat je het er nog seeds leuk hebt.
    Ik zag dat de buren hun ogen hebben uitgekeken bij het fantastisch uitzicht.
    Het was ook wat dieper dan de oever van de Reusel.
    Hele mooie foto's trouwens.
    succes verder met je stage.

    Groetjes Thera en Perry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilmainham

Maud

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 14142

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 15 Juli 2013

Stage ISS

Landen bezocht: