Only 1 more month to go - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Only 1 more month to go - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Only 1 more month to go

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Juni 2013 | Ierland, Kilmainham

Hi howareya!

Nog maar een maandje te gaan.. tijd gaat super snel! Paar dingen die we nog op lijstje hadden staan en die hebben we deze maand ook gedaan :D Maar eerst..

Stage gaat gewoon zoals altijd. Nu nog rustiger dan anders nu de twee nieuwe stagelopers zijn gearriveerd, maar wel gezellig! Volgende week mag ik misschien meelopen op de HP site, dus dat zou wel leuk zijn voor de afwisseling.

We hebben met een paar vrienden van de meetup een zondag uit gehangen. Overdag beetje in dublin gehangen en savonds naar een comedian club geweest. Hier komt dat regelmatig voor dat ze gewoon bij een pub een ruimte hebben en dan komen er amateur comedians. Was echt heel leuk! Natuurlijk waren Mischa en ik als Hollanders een leuk doelwit: Drugs en prostituees. Zit je dan met 20/25 man die het ook zeker al te grappig vinden.

Ook zijn we weer een tourtje weeste doen. De giants Causeway, en alweer was het hetzelfde verhaal, waar de tour om ging viel tegen maar het andere was zeker moeite waard .Over een bruggetje van wel ‘400’jaar oud gelopen wel van 20 hele meters Lang!! En moet zeggen dat ie er verdacht goed uit zag voor 400 jaar oud. Het uitzicht daar was ook weer fantastisch. Had niet gedacht dat Ierland zo mooi was! (fotos) Het bleek ook dat Ierse schapen nogal fantastisch waren, onze gids bleef er maar voor stoppen voor fotos en vertelde verhalen over mensen die zo graag met schaap op foto wilde. Denk dat wij hollanders toch iets te vaak zon beest zien, maar mij boeien die schapen en koeien vrij weinig moet ik zeggen. Maar omdat ie er zovaak voor stopte hebben wij er ook maar braaf een foto van gemaakt, misschien dat we op de foto iets speciaals ontdekte, maarnee.. Daarna nog even Belfast in geweest en achterna gezeten door zwervers (ook altijd leuk…)
Week daarop kwamen Vriendinnetjes langs!! Echt super dat die ook nog even mijn leventje hier kwamen checken. Lekker relaxed weekendje. Beetje door Dublin geslenterd en naar pub geweest. Halve liters vielen zwaar maar ja alles went en daarna kwamen we een malawiër tegen waar we natuurlijk alles van moesten weten….. ;) Zondag in Phoenix park gelegen. Want ze hadden geen beter weer mee kunnen nemen. Alleen wel beetje jammer dat je dan ook weer moet verbranden… Maar ja mij hoor je niet klagen ben blij met alle zon :D Toen nog wandelingetje gemaakt en sport gekeken, polo! Wat een rare en ook wel enge sport met van die paarden die zowat op elkaar knallen. Daarna weer pubje in natuurlijk!

Maandag zijn we dan toch echt naar GOOGLE geweest. WOOWWW Chillinggss… Elke verdieping ander thema, alles is er. Hebben gedart, getafel tennist, in relax stoel gelegen etcetc. Het is echt hoe ze zeggen dat het is, echt gaaf! Maar kan het zo beetje moeilijk uitleggen, je moet er geweest zijn :D Ook hebben we vorige week een stroomstoring mee mogen maken,, van wel twee hele uren! Was wel even schrikken stonden ineens 4 brandweer wagens voor ons appartement, maar gelukkig was het een ander complex, vals alarm. Maar billy was helemaal van de kaart af en deed alsof de wereld verging. Kon volgens hem wel dagen duren. Maar gelukkig deed de elektriciteit het snel weer.

Vorig weekend is moeders weer langs geweest nu met tante carien! Goed ze weer te zien. Heb mijn standaard rondje dublin weer gedaan en ook een voet pedicure met van die visjes gedaan. Wat een maf gevoel! Moest hele tijd lachen, maar nu wel lekker gladde voetjes :D Zaterdags weer buiten Dublin geweest, lekker langs kust gewandeld. Ook was ik gefocust om zeehondjes te spotten, en jaa hoor als je niet opgeeft lukt alles. Dus de zeehondjes waren ook in zicht, niet dat er veel aan te zien was want zaten gewoon te lammen op een rots. Marja blijven leuke beesten om te zien! Daarna weer terug naar Dublin en even uitgaansleven laten zien en zomaar ook nog wat Ierse dans gezien.

Einde komt nu echt in zicht met nog maar maand te gaan, dus nog even lekker genieten!!!

ByeBye

• 17 Juni 2013 - 23:06

Triske:

Leuk om weer wat te lezen Maudje!!!
    Volgens mij zou jij daar nog wel jaren willen blijven ;)
    X

• 18 Juni 2013 - 23:47

Tante Nellie:

Hoi Maud,

Wat een mooi verslag weer.en mooie foto's
    Fijn dat je het echt na je zin hebt en ja dan schiet het op dan is een half jaar zo voorbij nou geniet er nog een maand van en dan zien we je weer terug in Baarschotcity .als je weer terug bent zal weer wennen zijn voor je.
    Wat zul je veel te vertellen hebben.
    groetjes