Stage & Ierland - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Stage & Ierland - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Stage & Ierland

Blijf op de hoogte en volg Maud

03 Februari 2013 | Ierland, Kilmainham

Hi Howareya!

Even weer een berichtje uit Ierland. Druk weekje achter de rug dus genoeg om met jullie folks te delen!

Om te beginnen was het echt een drukke week op stage. De inspectie voor immigratie kwam langs dus alles moest af, wat zowiezo niet ging lukken want hun database is nou niet echt wat je noemt op orde. Maar toch een poging gedaan. Wat inhoudt 2 keer om 8uur beginnen, 1 keer om half 9 beginnen. Elke dag overwerken tot minstens 6uur/half 7 en zelfs 1 keer tot 8. Dus zeker niet stil gezeten. Vrijdag kwam dan eindelijk de inspectie controleren, meeste was af maar nog niet alles. We mochten bij de meeting zijn wat zeker interessant was! Duurde toch weer paar uur en mochten ook eerder naar huis ivm met onze inzet deze week, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen;)

Morgen dan eindelijk beginnen aan eigen projecten op financiën als het goed is, ben benieuwd!

Ook het weekend hebben we deze keer niet stil gezeten! Vrijdag zijn we lekker lang gaan sporten even uitleven was goed voor ons. Daarna lekker bankhang avondje gehouden, dus ook geen pub voor ons deze week, hoe verstandig! Zaterdag zijn we naar een Gaellic football match geweest! Was super leuk! Snapte heel het spelletje niet, Mischa ook niet, maar dacht na de eerste helft weet ik wel een paar regels. Nou niet dus.. het was Dublin tegen Cork en pas tegen einde van de tweede helft wist ik pas zeker wie, wie was ;) Wat een raar spel, geen touw aan vast te knopen! Het is een mix van voetbal en rugby alleen dan veel anders.. Maar gewoon daar in het stadion zitten is al super leuk, was lang niet vol maar vol genoeg voor een goede sfeer! Tweede helft riepen we ook gewoon heel enthousiast met de supporters mee al hadden we geen idee wat er gebeurde en of ze nou goed speelde of niet haha, marja het idee was er. Dus als iemand toevallig wel weet hoe Gaellic football werkt, uitleg is welkom!

Vandaag hebben we een dagtrip gedaan naar Cork met een tussenstop bij the Rock of Cashel, Blarney Castle en natuurlijk Cork City. Veel te zien dus dat betekend vroeg opstaan, en een echt ochtend mens als ik heeft daar natuurlijk geen moeite mee… Nouja moesten dus om half 7 al taxi naar opstap plaats nemen. Want Cork ligt op een mooie 265 km van Dublin dus best wel een ritje. Eerste stop was bij Rock of Cashel, hier waren de ruïnes van een kathedraal te zien, alleen jammer dat een deel in de steigers stond. Daarna Blarney Castle wat ook de moeite van de reis waard was. Meteen achter gekomen waar mijn roots liggen. Ik loop gewoon nog heel erg achter met de evolutie. Ben gewoon nog net zo klein als die mensen toen. Iedereen moest bukken en had moeite overal door te komen, maar mevrouw kon gewoon overal doorlopen zonder bukken etc. Zou er zo in kunnen trekken, gewoon precies op maat gemaakt allemaal… Verder was daar ook een steen die je moest kussen want dan zou je ‘’de gave van grote welsprekendheid of kunst van het vleien/kletspraat’’ krijgen. Wij vol enthousiasme die rots zoeken want dat wilden wij ook doen als echte toeristen. Uiteindelijk bleek die steen bovenaan in het kasteel te liggen. Echt heel apart, je moest heel op je rug gaan liggen, en met je handen ijzeren buizen vast pakken en dan naar beneden buigen, met onder je een gat richting de grond.. En dan een steen die ingemetseld was kussen. Naja klinkt heel charmant allemaal en fotos zullen meer verklaren.. Mischa wilde dit niet doen maar als ik er dan toch ben wil ik dat ook gedaan hebben maar comfortabel is anders moet ik zeggen. Verder was er ook een mooi landgoed omheen en zijn we een zeer dodelijke plant tegen gekomen haha. Was speciaal geplaatst in the Poison garden, waarbij duidelijk aangegeven stond dat je niet van de planten mocht eten of eraan ruiken omdat ze zeer dodelijk zijn. En wat zagen we daar..marijuana (foto) ;) Naja daar moeten wij in Nederland dan nog achter komen denk ik,,

Daarna Cork City, het hoogte punt van de dag, ofja dat was de bedoeling. Ons viel het heel erg tegen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we heel weinig tijd kregen om de stad te verkennen. Maar gedeelte waar wij zijn geweest was vooral heel vervallen. Dus dat was beetje tegenvaller maar gelukkig waren de stops bij Rock of Cashel en Blarney Castle wel echt de moeite waard!

Onderweg nog veel over Ierland te weten gekomen en vooral merk je hier dat ze heel trots zijn op hun historie, alleen praat niemand hier over wat er allemaal aan de hand is in het Noorden. We hebben het al aan verschillende mensen gevraagd op het werk en ook aan anderen en iedereen zegt meteen: te moeilijk om uit te leggen. Ze praten er hier liever niet over. Dus dat wordt nog wel een projectje om daar achter te komen…

Dit was het weer, fotos zijn ook weer up to date!

ByeBye

• 04 Februari 2013 - 20:02

Helma:

Heey Maud

Ik heb erg gelachen met je reisverslag, ik zie het zo allemaal voor me, echt iets voor jouw.
    We praten verder op skijpe.

Kusjes mama

• 08 Februari 2013 - 15:50

Marij:

hoi Maud.

Leuk verhaal ,en leuke foto,s
    je schrijft echt om te lachen kei leuk.
    geniet nog verder van je stage en ierland.

gr marij.

• 17 Februari 2013 - 23:39

Daphne :

Hee maud en mischa,

Leuk om te lezen! Hoe gaat het op finance maud? Komt de nera nog een keer terug? Leuk dat jullie Ierland aan het verkennen zijn. Het os daar prachtig. Nog in contact met Billy?
    Ik hoop dat het weer een beetje meevalt
    Geniet er van!
    Xxx