Living the good life! - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Blijf op de hoogte en volg Maud

19 Mei 2013 | Ierland, Kilmainham

Hihowareya folks!!

Heb toch alweer even niks van me laten horen dus hier ben ik dan weer met een nieuw stukkie!

Zoals gewoonlijk eerst even stage. Tja blijft een beetje zelfde verhaal. Het heeft nu echt zijn ups en downs. De ene keer loop ik benen onder mijn kont uit en andere keer zit ik( bijna) letterlijk te slapen achter mijn computer. En nee dat ziet niemand want office heeft een beetje van dat amerikaans, dat iedereen eigen ‘hokje’ heeft dus niemand heeft zoiets door. Nou en verder heb ik 10tallen projectjes lopen waar niet zoveel van uit komt. Ondertussen dus maar lekker veel schoolwerk gedaan, kan maar klaar zijn! En dat heeft zijn vruchten af geworpen! Had een advies gemaakt voor HRM voor hun jaarlijkse employee enquête. Hoe hun het process konden verbeteren omdat er nu eigenlijk niet zoveel met de uitkomsten gedaan wordt. Was eigenlijk bedoeling dat mijn supervisor het gewoon alleen zou lezen en aftekenen, zodat ik het kan gebruiken als bewijs voor mijn assessment op school. Heeft ze het doorgestuurd naar haar manager en de director of HRM omdat het zo goed was!! Ze gaan het waarschijnlijk serieus gebruiken bij volgende enquête. Wow was zo verast en blij! Was toch weer even een dikke up tijdens stage :D

Verder ja wat zal ik zeggen: Living the good life! Al moet ik zeggen dat ik de laatste maand niet zoveel bijzonders heb gedaan omdat mischa heel veel bezoek heeft gehad. Dus heb ik me maar dol enthousiast bij de meetups opgeven zodat ik mezelf ook weer bezig hou. Die meetups zijn echt leuk elke keer nieuwe mensen, al zijn het soms de vreemdste types. Ook zijn we een keer gaan bowlen! Mag je eigen drank meenemen hoe cool is dat! Je moest ook wel want ze verkochten het bij de bowlingbaan ook niet. Is blijkbaar vrij normaal hier. En ik was natuurlijk de Beste van ons team! Eindigde 1e (van onderen) Ook doet elke vent hier IT omdat hier google en microsoft en alles zit. Dus dan vraag je (zoals bij iedereen) wat doe je hier in dublin dan komt er af en toe voor mij chinees uit, marja gewoon ja knikken en dan is iedereen weer tevree. En ander voordeel is dat je via de meetup dus ook aan je contacten komt, zo hebben we nog een bezoekje aan the google office te goed! Staat al even gepland maar als het aan mij ligt gaat dat binnenkort toch echt gebeuren, even kijken hoe die mensen daar lekker chillend hun werk doen! Verder is er nou een groepje ontstaan bij de meetup waar we waarschijnlijk buiten de meetups meer mee gaan afspreken dus dat is wel echt heel leuk!

Wat ik trouwens nog niet heb verteld en wat ik dan toch nog even mee wil delen is dat alle mannen hier echte gentlemen zijn. Houden overal de deur voor je open en vrouwen gaan overal eerst. Deze Hollander was dat natuurlijk totaal niet gewend en vond het in de eerste maanden vooral onzin en verwarrend. Vooral toen wij hier brandoefening hadden. Op gegeven moment mag je dus weer naar binnen want dan is alles ‘gecontroleerd’en vinden ze dat we braaf genoeg naar buiten zijn gelopen. Nou moet je voorstellen lopen er 3 mannen voorop naar de deur (totaal iets van 50/60 man) en daar loopt een grote groep vrouwen achter, ong 15. Gaan ze langs de deur staan en wachten totdat die vrouwen naar binnen zijn en dan sluiten ze netjes aan! En als het dan beetje goed weer was, maarnee windkracht 100 en regen. Heb mn ogen uitgekeken! En nou denkt iedereen wat is de toegevoegde waarde hiervan... Nou dat zal ik is vertellen ik ben er namelijk aan gewend geraakt nu, dus wil iedereen die dit leest, en ik weet dat er ook een aantal mannen tussen zitten, dit even onthouden!! Is namelijk best relaxt dat je overal gewoon door kunt lopen en dat overal de deuren voor je opengehouden worden ;)

En als klapper op de vuurpijl ben ik gisteren naar de Heiniken cup final van Rugby geweest! Wow echt geweldig! Was met ons suikeroompje gegaan omdat Mischa niet kon. Hij hele planning gemaakt met als gevolg dat we om 1u al in de kroeg stonden om daarna om 5u naar de wedstrijd te gaan. Het was frankrijk tegen frankrijk en een van de teams zat in de hilton naast ons appartementen complex. En hadden we vrijdag al zien chillen met vrouw en evt kinders in het restaurant. Mijn god wat een kasten zijn die spelers! Zijn net zo breed als dat ze lang zijn! Tijdens de wedstrijd was er een geweldige sfeer! Alle supporters zaten gewoon door elkaar en er speelde zelfs een brassband! Snapte natuurlijk maar de helft van wat er op veld gebeurde maar dat hield me er zeker niet van om gewoon enthousiast overal mee te schreeuwen en te zwaaien met een mega vlag die billy mee had! Daarna nog lekker na gefeest en mijn dag kon al niet meer stuk :D

De tijd gaat zo ontzettend snel hier! Hebben ticket terug alweer geboekt... Had nooit verwacht dat ik zo zonder problemen 6 maanden van thuishaven weg kon zijn. Maar gaat allemaal zo goed. Tijd gaat veel te snel!! Ga nog lekker 2maanden van Dublin genieten, en ierland, want heb nog wel aantal plekjes die ik gezien wil hebben voor ik terugga! En ik heb nog bezoek tegoed dus dat gaat helemaal goed komen!!

ByeBye

  • 29 Mei 2013 - 23:35

    Ad En Jeanne:

    Ha Maud,
    Het is iedere keer weer lachen als we jouw verhaal lezen over de gebeurtenissen; we horen het je vertellen!
    Wat gaat het toch snel allemaal. Nog ruim een maand en dan ben je weer op Nederlandse bodem en... een hele ervaring rijker! Loopt het nog zoals gepland? Fijn voor je dat je project zo goed is aangekomen.
    Weer een extra pluim voor je. Altijd welkom, toch?
    Gaat het verder naar wens? We zijn weer erg benieuwd naar je. Er zal heel wat te vertellen zijn straks denk ik. Leuk hoor.
    Maud, geniet nog van de resterende tijd daar en lieve groetjes van de "overburen".

  • 30 Mei 2013 - 22:49

    Maud V.d. Meijdenberg:

    Heey buufss!!

    Leuk om te horen dat jullie nog steeds trouw mijn berichtjes lezen!:D Ja gaat zeker snel het vliegt bijna letterlijk voorbij.. Wil nog zoveel dingen doen waarvan we dachten dat we nog tijd genoeg hadden, niet dus haha. Op stage na loopt alles naar gepland. Stage had ik echt meer van verwacht maar heb nu opzich wel interessante projecten lopen. Ja en dat project was zeker een opsteker, daardoor voel ik me ook weer meer gewardeerd op stage! Ik kom in de week dat ik terug ben wel is op de koffie even bij buurten met de buuffiess! Want ik mis natuurlijk ook alles wat er in het altijd sensationele Baarschot gebeurt! Ik ga zeker nog genieten van mijn laatste weken hier ga nog even de stad onveilig maken haha!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilmainham

Maud

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 14176

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 15 Juli 2013

Stage ISS

Landen bezocht: