Stage/Rugby/Buur/Meet-up - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Stage/Rugby/Buur/Meet-up - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Stage/Rugby/Buur/Meet-up

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Februari 2013 | Ierland, Kilmainham

Hi Howareya!

Weer 2 weken voorbij dus tijd voor een kleine update dacht ik zo.

Stage wordt steeds beter! Krijg steeds meer werk. Wel werk ik nu op 3 verschillende departementen omdat ze bij financien gewoon, nog steeds, te weinig tijd hebben om me alles uit te leggen. Of te wel ben beetje manusje van alles geworden. Doe nu HR/Financien/Operations. Wel leuk zoveel afwisseling, maar zou toch leuk vinden als ik me echt op een project zou kunnen storten! Maar wie weet komt dat nog.

Verder hadden we vorig weekend lekker rustig weekend gepland. Vrijdag niks gedaan en zaterdag lekker naar de stad. Nou tot zover rustig weekend. Toen we buiten kwamen stond onze geliefde buurman te wachten op een vriend. En toen begon de ellende... Hij bood ons een lift aan naar de stad. Wat wij natuurlijk niet afsloegen. Hij vertelde dat six nations bezig was (rugby comptetie) en dat die zondag Ierland/Engeland was (gevalletje nederland/duitsland). Dus dat we wel verplicht waren te kijken. En om in te komen vond hij wel goed idee om zaterdag al in te komen door andere wedstrijden in de pub te gaan bekijken. Gevolg.. Al om 3uur de kroeg in en om 9uur voldaan bedje in ;) Volgende dag was het dus DE grote wedstrijd. Wij met de buurman naar een pub! Vlaggetjes op de wangen (om enigszins in carnavals stemming te komen) en kijken maar. Maar net zoals gaellic football snap ik van rugby ook geen ene reet. Lijkt wel een potje worstelen! En als klap op de vuurpijl zeg ik dan van ja, er zit toch eigenlijk helemaal geen verschil tussen American football en Rugby... zullen maar zeggen dat dat niet de beste opmerking van de dag was. Verder heeft Billy Rugby proberen uit te leggen, maar dat bleek na 2 min. al hopeloos. Dus moesten we maar gewoon juichen als hij dat ook deed ;) Was ook weer heel gezellig en met een record: 8uur zat en gelukkig mijn bedje in! Dus heel rustig weekend weer... Maar wel een aanrader, volgende dag nergens last van wegens goede nachtrust!
Wat we ook dat weekend voor elkaar hebben gekregen is dat billy ons zijn frietpan schenkt, zijn boxjes, zijn tv(moet nog wel gebracht worden maar we blijven goede hoop houden!), wachtwoorden om films in goede kwaliteit te kijken en als het goed weer is kunnen we zijn fiets lenen voor ritje in het park. Beter een goede buur dan een verre vriend zullen we maar zeggen ;)

Dit weekend had Mischa ons ingeschreven voor een meet-up, een groep op internet met allemaal mensen die nieuwe vrienden willen maken hier in Dublin. Dus we hadden vrijdag een diner met dat groepje. Ik was daar natuurlijk groot voorstander van.. Niet dus. Zag het alweer gebeuren, zitten we daar met een paar van die alternatieven, vooral degenen die uit Dublin zelf kwamen had ik mijn bedenkingen bij. Zou toch zeggen dat die zo wel vrienden konden maken zonder een meet-up. Marja met gezonde tegenzin ben ik meegegaan.
En het was me toch gezellig!! Oke er zaten wel rare tussen marja kleinigheidje blijf je houden natuurlijk. Maar verder was het verrassend leuk en veel leuke mensen leren kennen.
En verder was het deze keer toch echt gelukt om rustig weekendje te houden, niet veel gedaan gewoon beetje in Dublin rondgehangen en grote schoonmaak in appartement gehouden.

Het is me nu wel gelukt om ondertussen weer van alles overal te laten liggen. Ben al toe aan paraplu nummer 4 al twee sjaals overal en nergens laten liggen en een armband. Vooral de pubs zijn de boosdoeners! Kapstokken kennen ze namelijk niet dus je gooit je zooi maar gewoon op de grond, dus in een niet te heldere bui vergeet je gewoon alles wat niet zo belangrijk is.

Dit was wel weer even genoeg zin en vooral onzin! Dus tot de volgende keer maar weer!

ByeBye

• 18 Februari 2013 - 15:30

Jan En Lia:

Hoi Maud,

Hier weer eens een berichtje uit Baarschot ten eerste je kunt echt leuk schrijven straks vragen ze je nog voor de uitstraling of deusone, ga zo verder en geniet ervan

• 18 Februari 2013 - 21:59

Nellie Van Den Meijdenberg:

Nou Maud ik ben blij dat je het zo leuk heb en dat het goed klikt samen, en dat jullie het zo gezellig hebben, je verslagen zijn prachtig om te lezen .
    Geniet er nog van .

Groetjes Nellie

• 20 Februari 2013 - 20:35

Marloes Veldman:

Dat klinkt goed Maud, echt leuk! Je wordt daar goed ingeburgerd volgens mij:P In ieder geval fijn dat je het naar je zin heb en nog veel plezier!
    Groetjes!

• 26 Februari 2013 - 22:06

Ad En Jeanne:

Hé Maud,
    Je verslagen doorgelezen. Leuk hoor. Wij zien je daar al bezig! "Bezig baasje"! Het moet daar erg gezellig zijn. En, jullie hebben echt een mooi appartement. Gezellig zeg!
    Maud bedankt voor je mail. Nu we deze site weten, kunnen we helemaal op de hoogte blijven. Heel veel succes met alles wat je doet en... vergeet niet te genieten. (daar twijfelen we eigenlijk niet aan,hoor)
    Lieve groetjes en tot de volgende keer.

Ad en Jeanne.