Week 1 - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Maud

11 Januari 2013 | Ierland, Kilmainham

HoiHoi!

Na veel gevloek en telefoontjes hebben we dan eindelijk internet in het appartement, dus ook tijd om maar eens een reisverslag te plaatsen!

Maandag begon de reis vanaf Schiphol, samen met de Ierse familie tokkie gezellig! :S, op naar Dublin. Spannend!! Toen we in Dublin aankwamen werden we opgehaald door onze stagebegeleidster van ISS. Ze bracht onze spullen naar het hotel, liet ons ISS zien en bracht ons naar de huurbaas om het contracht te tekenen. Allemaal top geregeld dus. Onderweg vertelde ze rustig en duidelijk over ISS, Dublin en wat we wel en niet moesten regelen.. niet dus... ze ratelde maar door en door. Het enigste wat ik en Mischa enigzins hadden onthouden was hoe we van de luas(tram) naar het hotel moesten lopen ;).

Dinsdag zijn we in het appartement getrokken, echt fantastisch appartment. Zitten 6 hoog en hebben uitzicht op stad aan ene kant en natuur aan andere kant. Hier ga ik het wel 6 maandjes volhouden! Tegenover het appartementen complex ligt een art museum en een oude gevangenis. Ook zitten er twee parken in de buurt, dus misschien wel een idee om mijn hardloop carriere een boost te geven... of misschien (wat meer voor de hand ligt)doe ik het niet. Naja wie weet. Het appartement ligt ook langs het spoor, dus ook ik mag snachts treintjes gaan tellen....

De rest van de week hebben we van alles geregeld. We hebben PPS aangevraagd(soort van BSN nummer). We kregen nummer 173/174 en ze waren bij 126, met als gevolg.. meer dan 1.5uur wachten. Mijn geduld werd zwaar op de proef gesteld!! Ook heb ik nu een iers telefoonnummer (voor degene die hem nog niet wisten: + 353 086 454 7557). We moesten ook nog een bank account aanmaken maar dat is niet meer gelukt omdat we daarvoor eerst ons PPS bewijs moeten hebben en die is niet binnen, beetje jammer.

Gisteren hebben we een tour door Dublin gedaan met een hop on hop off bus. Was even vergeten hoe mooi Dublin was. Heb wel wat fotos gemaakt maar die zijn beetje verregent ;) Want lucky us dat was nou juist de eerste dag dat we wat regen hadden. We zijn ook eigenlijk niet echt van de bus afgeweest alleen om even een OV te regelen en natuurlijk deden we even bezoekje aan het Guinness museum. Daar hebben we meteen even drankje gedaan en genoten van het mooie uitzicht! Het wordt wel even doorbijten eerste paar keer dat we dat gaan krijgen in de pub, het smaakt iets anders dan de vertrouwde juppie!

Vandaag is lekker rustig dagje! Modem geinstalleerd, wat wel wat moeite kostte.. en verder vanavond kijken of het een beetje gezellig is in de pubs hier!

Volgende week begint de Stage dan echt, heb deze week gehoord welke afdeling ik stage mag gaan lopen: Financial department. Logisch natuurlijk gezien mijn cijfers voor accounting ;) Volgens mij solliciteren ze naar een faillisement door mij daar neer te zetten haha.

Voor meer informatie belt/whapt u bovenstaande nummer, of anders kunt u ook contact opnemen via skype : maudvdmeijdenberg

ByeBye

• 11 Januari 2013 - 16:55

Femke:

Leuk verslag! Vooral om een deel heb ik erg moeten lachen :p.. Blijf schrijven! Wil graag op de hoogte blijven van al je avonturen! Veel plezier in de pub vanavond! Ga maar wennen aan die Ierse biertjes!

• 11 Januari 2013 - 17:10

Jolien:

Leuk verslag maudje! haha ook ik moest lachen.. :) blijf ons maar op de hoogte houden, is leuk om te lezen

• 11 Januari 2013 - 17:13

Marloes :

Wat leuk om te lezen Maud! Je bent nu echt aan het settelen zo te zien. Het lijkt me een mooi appartement, maar die gaan we vast en zeker nog een keer real-life zien. Veel plezier vanavond en succes volgende week!

• 11 Januari 2013 - 18:13

Theo:

Spannend Maud,
    Maak er en leuke en leerzame 6 maanden van. Doen wij het hier ook.
    Voor dit weekeinde groeten uit Olsberg Buchhausen.
    Marjan & Theo

• 11 Januari 2013 - 18:39

Inge:

Maud! Super leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!! Blijf dat vooral doen!! Knap hoor, hoe je zo alles regelt in een heel ander land. Hoop echt dat je een hele leuke tijd gaat hebben daar, maar volgens mij gaat dat wel goed komen! En wie weet krijg je accounting door de ervaring die je op doet tijdens je stage op die afdeling wel veel beter onder de knie! Kun je in ieder geval veel leren :) XXX

• 11 Januari 2013 - 22:25

Thera En Perry.:

Hey Maud.
    leuk dat je ons op de hoogte houdt met de verslagen en de foto,s.
    Hebben we een indruk hoe het gaat.
    Heb je daar al een goede bakker gevonden met een lekkere kwarkyoghert pie?
    Dan is het niet nodig om te gaan hardlopen.
    Groetjes van de buren.

• 13 Januari 2013 - 22:35

Jan En Lia:

Hoi Maud,

Ook wij vinden het leuk om op de hoogte te blijven van je avontuur in dublin,
    en maak er een leuke tijd van dat gaat zeer zeker lukken in zo'n mooi appartement en die ierse biertjes