Hihowareya - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu Hihowareya - Reisverslag uit Kilmainham, Ierland van Maud Meijdenberg - WaarBenJij.nu

Hihowareya

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Januari 2013 | Ierland, Kilmainham

Hihi!

Weer even een berichtje uit het “verre” Dublin. Na ander halve week al veel meegemaakt en begin steeds meer te wennen aan cultuurtje hier. Alle Ieren zijn super aardig, wel is hier te trend dat je gewoon in je huispakje overal naartoe gaat, daar ga ik me in ieder geval niet aan aanpassen ;) Ook begroeten ze hier iedereen met Hihowareya. En dan is de kunst om heel die vraag te negeren en hetzelfde terug te zeggen, wat best moeilijk is want ik heb nog steeds de tik om doodleuk antwoord te geven. Maar ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in hoe het met je gaat, het is gewoon een hele lange hallo ;) Dus als je dan antwoord geeft kijken ze je ook helemaal verward aan omdat ze dat niet verwachten..

Vrijdag waren we naar Temple Bar geweest, eerst even wat gegeten en daarna de pub in. Hier schenken ze dus alles in halve liters, met als gevolg dat je het idee hebt dat je sneller moet drinken omdat het anders lauw wordt, nou ik kan je vertellen, slecht idee... Zeker als je dan ook nog Snake Bite gaat drinken (half bier, half cider, en beetje aanmaak). In de pub hebben we 3 Nieuw- Sealanders ontmoet echt leuke mensen. Ze deden een poging Rugby aan ons uit te leggen maar dat bleek na 5min al hopeloos;) Al lijkt het me wel super leuk om een keer naar een wedstrijd hier te gaan! Ook hebben we Nederlanders ontmoet. Al met al gezellige avond.

De volgende dag was de planning om te gaan Shoppen! Uiteindelijk werd het bankhangen en onszelf naar de supermarkt slepen om de boodschappen te doen voor deze week.. Ging echt alles behalve soepeltjes met een kater kan ik je vertellen. We hebben nog lang van die snake bite kunnen genieten zullen we maar zegge;). Uiteindelijk zijn we zondag gaan shoppen, en moet zeggen dat gaat hier prima!

Maandag was het zover, doen waar we voor gekomen waren, op naar Stage! Stage is vanuit ons appartement ongeveer 3 kwartier reizen. Toen we uitstapten bij luas wist Mischa precies hoe ze moest lopen, zei ze in ieder geval. Na 2minuten waren we al verdwaald ;) Dus te laat op stage, goed begin van eerste dag zullen we maar zeggen.
De rest van de dag zijn we voorgesteld aan iedereen en hebben we ons beetje verdiept in ISS zelf. Maar niet echt iets mogen doen helaas, met als gevolg dat de dag best lang duurde. Dinsdag eigenlijk beetje hetzelfde maar mochten we wel wat simpel administratief werk doen.

Dinsdag kwam Daphne over vanuit Nederland(vorige stageloopster hier) om ons in te werken, ze blijft tot Zaterdag. Woensdag reisde ze met ons mee en heeft ze alles beetje uitgelegd, ook over het bedrijf wat echt heel fijn is. Ze stelde voor om savonds uit eten te gaan bij het Hilton waar ze verblijft ,en dat ligt ook naast ons appartementen complex dus lekker dichtbij. Ze nodigde ook een man uit die ook in het appartementencomplex woont. Hun hadden die leren kennen toen ze hier stage liepen. Echt een gezellige Ierse vent! Helaas bleef hij maar drank voor schotelen.Om 9uur riep hij laatste rondje en we waren uiteindelijk om kwart over 12 weg. Naja dat zegt al genoeg.. Dus tot zover ons voornemen om niet doordeweeks te drinken tijdens stage, we hebben het wel 3 hele dagen vol gehouden ;)
Morgen gaan we waarschijnlijk ook met hem en Daphne de pubs verkennen haha, echt grappig want hij is 39!

Dit weekend weten we nog niet zeker wat we gaan doen, willen waarschijnlijk 1 dagje iets buiten Dublin gaan bekijken. Dachten eerst aan Belfast, maar na het nieuws te hebben gezien leek dat ineens een heel slecht plan! die Buur heeft ook een huisje in Belfast en die raadde het ons ook af dusja dan maar even iets anders zoeken! Ook zullen we waarschijnlijk wel weer in het shopping gedeelte van Dublin te vinden zijn, ben nu al bang dat koffers te klein zijn op terug weg;)

That was it for now!

ByeBye

• 17 Januari 2013 - 19:40

Ante :

Hahahahahha Maud.. volgens mij heb jij het prima naar je zin.
    bier drinken, shoppen en klein beetje stage lopen.
    Heel veel plezier nog! Kan niet wachten op je volgende avonturen hahah

Kus Ante

• 19 Januari 2013 - 11:37

Geerthe, Thera En Perry.:

Zie je wel is je stage toch een leuke vakantie aan het worden.
    Nu die leuke Ier nog.

Groetjes van de harde werkers.

• 20 Januari 2013 - 12:42

Carien:

Hoi Maud, ik zie wel dat het daar een feest is en dat je dus geen tijd hebt voor heimwee, wat natuurlijk ook wel lekker is. Hier sneeuwt het op dit moment wat er super mooi uitziet, maar het is wel n koude wind. Veel plezier. Groetjes Carien